Sider

søndag den 26. november 2017

Hudsult.






Første gang jeg læste om fænomenet "Hudsult" genkendte jeg følelsen og vidste jeg, at jeg led af det. Det beskrev så tydeligt, den følelse jeg havde. En kæmpe længsel efter hudberøring.

Forud for opdagelsen af fænomenet, havde jeg deltaget i kurser, hvor kropskontakt spiller en væsentlig rolle. "Tigerens Rede" har super gode kurser, hvor brydning med både mænd og kvinder er indlejret i kursets ide'. Det er grænseoverskridende at kaste sig ud i kraftfuld brydekamp med en mand fuld af muskler eller med en blød eftergivende kvindekrop. Pointen er at gå all in - selvfølgelig uden at være voldelig. Det er en fantastisk følelse. Det er en måde at give sig hen på - både i sin egen krops kræfter og den andens kraftfulde favntag, samtidig med at målet er den andens nedlæggelse. Det er en tantrisk proces. Begge giver sig max og rummer max. For mig var det en åbenbaring og en expension af min bevidsthed om min egen kraft og om, hvordan andre ser mig. En rigtig "hands on" oplevelse af, hvordan kraft og sansning kan udvide bevidstheden.

Med det i bevidstheden blev længslen mere present.
Her måtte jeg smage min egen medicin. I hypnoterapi arbejder jeg med andres behov. I sessionerne arbejdes der konkret med at afdække dybe behov, som behøver opmærksomhed for at opnå det tilfredsstillende liv.

Hud mod hud kontakt var et helt tydeligt personligt behov, som jeg derefter gik målrettet efter at få stillet. Jeg gik til en tantramassør. Det var en spændende oplevelse og gav mig en erfaring mere med - at kærlighed betyder alt for min evne til fuld hengivelse.

Og fordi jeg stadig ikke havde fået det diffineret kærlighed helt tydeligt , skulle jeg lige en uheldig og sårende oplevelse igennem, før jeg af meget overraskende vej fik alle mine ønsker opfyldt.

Jeg har nemlig super heldigt fået mig en kæreste, som har det på samme måde og som har en intutiv fornemmelse for ambivalensen mellem min fandenivoldskhed og min sårbarhed. Jeg går max ind i det og nyder hvert et sekundt.

I sommers inviterede en veninde mig med til et to dages event/ foredrag med David Daida - en oplevelse som tydeliggjorde min egen bevidsthedsrejse for mig. Tjek ham ud evt. på youtube, hvis du ikke kender til ham. Han er en del af tantrabevægelsen som i meget grove træk mener, at vi kan højne vores bevidsthed gennem seksualiteten.
Det var en fantastisk oplevelse. Meget konfronterende og tydeligt nærværskrævende. Vi lavede eyegazing som parret herunder. Vi gjorde det blot med ukendte mænd. Vi stod overfor hinanden og havde ikke kropskontakt. Pointen var at møde (den ukendte) mand og tillade sig selv at være eftergivende i den feminine og samtidig kræve af ham, at han står det 100% i det maskuline. Det var en ret vild oplevelse at opleve fremmede mænd på den måde. En af dem var så tydelig og intens maskulin, at jeg følte mig set, rummet og rørt. Jeg græd faktisk.

Den korte video herunder beskriver egentlig ganske godt, hvad det vil sige at udvide sin bevidsthed, som jeg oplever det. Enhver (tror jeg) kan sætte sig ind i, hvor nærværskrævende og konfronterende det er at lave denne tantra "øvelse" med sin partner. Jeg synes, især hun tydeligt kan beskrive, hvad det er og betyder for hende.

Det hele startede egentlig med en defus længsel, som blev tydelig over tid, sådan at jeg kunne gå konkret efter at få mit behov dækket. Hård og samtidig fin og stærk proces.

Trine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar