Sider

lørdag den 11. november 2017

Sundhed er frihed.


Jeg tog et langstrakt og slidsomt personligt dyk efter en årrække med sygdom og dødsfald i min allernærmeste familie. Det er gået ud over min sundhed. Desværre. Vejen frem mod genvundet super helbred er ikke så let endda.

Det er ikke fordi jeg er syg. Faktisk fejler jeg intet, hvis man spørger lægen. For et par siden fik jeg undersøgt min skjolbruskkirtel pga. en hævelse. På hospitalet var de overraskede over, hvor godt mit helbred var. Jeg var fuldstændig rask, uden diagnoser og bruger stadig ingen medicin.

Men nu føler jeg mig ikke længere sund. Jeg har erkendt at de kilo, som jeg tidligere tabte, er tilbage og det generer mig. Nu er jeg besværet af det. Mine (svage) gigtsymptomer er tilbage, min kondi er elendig og mine fødder knirker og knager om morgenen. Knogler skal knækkes på plads, før jeg står ud af sengen om morgenen.

Jeg spiser stadig sundt - overvejende, går lange ture i naturen, får grøn frisk juice mange gange om ugen. Det er vel årsagen til at det ikke er værre, men sund føler jeg mig faktisk ikke.

Jeg er i gang med en slags plan for forandring. Jeg går i 5-PATH hypnoterapeutisk forløb hos en kollega, hvor vægt og sundhed er temaet. Det er, på grund af fysisk afstand, en langsommelig affære, men over tid når jeg i mål med det forløb. Allerede nu har jeg taget beslutninger, der forhåbenligt påvirker min sundhed positivt. Jeg har erkendt, at jeg skal genoptrænes og er defor startet i et motionscenter.

Om kort tid tager jeg på 20 dages grøn retreat i varmen i Mellemamerika. Min måde at holde ferie på. Varme, grøn økomad og mulighed for eco-ture rundt i landskabet i Costa Rica.

Jeg har relativt fået ro på flere af mine tidligere uopfyldte behov. Det er også et vigtigt skridt fremad.

Alt i alt er forudsætningen ved at være på plads, for at komme på sporet af min sunde krop inden for rækkevidde.



Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar