Sider

fredag den 17. november 2017

Detailplanlægning



Så er detailplanlægningen i gang. 


Vi flyver den 1/12 om formiddagen og pga. tidsforskel lander vi ca. kl 21 samme dag i San jose, Costa Rica. 

Den første aften skal vi finde et B&B down town Allajuela. Vi har fået instruktioner fra stedet, på hvordan vi finder en lovlig taxa, som kan køre os til et servicecenter i midtbyen, der så har folk ansat til at følge turister til deres overnatning. Jeg har været der før og stedet ligger 3 min. fra en lille central park, jeg kender godt, så vi finder det nok selv.



Vi skal proviantere dagen efter - bl.a. kokosolie som kan bruges til 100 ting. solfilter, tandbørstning, deo mm.

Sidste på eftermiddagen skal vi have fundet en lokal bus til Monteverde. 
De vandmængder der fulgte med stormen Nate, skyllede veje væk, lukkede nationalparken i Monteverde og efterlod mange uden strøm. Alt skulle dog efter sigende være ok og rimeligt fremkommeligt. Parken er åbnet igen og vi har allerede bestilt en tur til stedet. Vi skal bo på et lille B&B der hedder Cabinas Nuestra Kasa. Det er ejet af en costarikansk kvinde som i samarbejde med en europæisk mand har lavet et rigtigt fint sted.

Monteverde er fyldt med folk, der vil ud og opleve naturen i området. Der er spændende ECO-ture også nat-ture. Jeg glæder mig til at gense stedet.

Vi bliver i Monteverde i et par dage. Den 4 skal vi finde www.fincadevida.com som ligger et par timers vandring op i højlandet fra Dominica. Vi ved ikke endnu, hvilken bus der kører dertil, men vi har et par dage til planlægningen. 

Her skal vi være i 14 dage. En af udfordringerne ved at rejse er mad. Jeg vil have ordenlig mad uanset, hvor jeg rejser. Det her er et øko-retreat. Den lokale spise er helt ok - bønner og vist nok stegte ris ( tror jeg) det er ok mad, men ærlig talt ensformig og stege/ koge-tung - hvis der er noget der hedder sådan. Jeg synes, det træls. På Finca de Vida skal vi selv plukke og tilberede maden, som er frugt og grønt. Det bliver spændende, hvad der egentlig gror lige nu. Men kokosnødder, bananer og ananas satser jeg på. De tilbereder grøn juice hver dag.

Fra stedet kan der også købes ekstra ECO-ture. Det er heller ikke studeret nøje, så vi ser hvad tilbud der er og tager dem, vi har lyst til. 
Vi skal bo i en af hytterne på billedet. Eget toilet og bad, egen varanda med to hængekøjer, stor seng med myggenet. Der er wifi men ingen AC. Der er fælleskøkken og en restaurant, som laver tilberedt aftensmad, hvis man gerne vil have det om aftenen. Hytterne ser super hyggelige ud.

Den sidste overnatning tager vi hovedstaden San jose. Det planlægger vi senere. 

Det bliver for vildt at rejse sammen. Jens har aldrig rejst på den her måde. Han har 4 børn og har derfor været familiefar i 100 år og altid rejst safe. Så jeg er den "voksne" som skal føre os sikkert gennem de første skridt, indtil han har fanget rytmen.

Jeg bliver helt tude-overvældet over, hvor fantastisk det er, at han vil rejse med mig på den her måde. Jeg elsker de sansemæssige oplevelser af nye indtryk. Alle de nye dufte, farver, lyde, varmen og den solmodne frugt. Det kan være nervepirrende at rejse, men det er en del af "pakken" Jeg glæder mig bare til at rejse gennem alle føleserne sammen med ham.

WOW 

Så selvom jeg er vild med den høje blå himmel i Danmark, så føles det bare så fabelagtigt at bruge tre uger på andre sansemæssige oplevelser. Og den blå himmel er bare så meget mere værdsat, når man returnerer til DK. 



Trine





Ingen kommentarer:

Send en kommentar